Son yıllarda Türk yapımı oyunlar, dünya çapında dikkat çekici başarılar elde ediyor. Bu gelişim, Türkiye’nin oyun sektöründeki yetenekli geliştiricilerini ve yenilikçi yapımlarını ön plana çıkarıyor. Son olarak piyasaya sürülen korku temalı No Strangers oyunu, bu başarı hikayelerinden birinin baş kahramanı oldu. Türkiye’de beklenen ilgiyi göremeyen oyun, Çin pazarında kısa sürede rekor kırarak yüzlerce oyuncuyu ekran başına kilitledi.
Eylül ayında Steam platformunda piyasaya sürülen No Strangers, dünya genelinde pek çok oyuncunun ilgisini çekse de özellikle Çin’de büyük bir çıkış yakaladı. Oyun, Çin’deki kullanıcıların beğenisini kazanarak anlık 6 binin üzerinde oyuncuya ulaştı. Üstelik kullanıcı yorumlarının çoğu olumlu, bu da oyunun kalitesini ve atmosferinin beğenildiğini ortaya koyuyor.
Bu başarıya ulaşmasının ardında Çinli oyuncuların, korku temalı ve çevrimiçi işbirliği gerektiren oyunlara olan ilgisi yatıyor. Çin’de bu tür oyunlar, özellikle gençler arasında oldukça popüler. No Strangers ise güçlü grafikler ve derin bir hikayeyle bu beklentilere hitap ediyor.
No Strangers, Altay Ertekin’in kurucusu olduğu Xeirel Software tarafından geliştirildi. Türkiye’de büyük bir reklam kampanyası düzenlenmesine rağmen beklenen ilgiyi göremedi. Bunun temel sebeplerinden biri, geliştiricinin reklam kampanyasını büyük Instagram sayfaları üzerinden yürütmüş olmasıydı. Ancak bu kampanya, Instagram’ın erişim engeli yaşadığı döneme denk gelince, oyun Türkiye’de yeterli kitleye ulaşamadı.
Geliştirici Altay Ertekin, LinkedIn üzerinden yaptığı açıklamalarda, oyunun yeterli ilgi görememesiyle ilgili düşüncelerini paylaştı. Kampanyaya rağmen Türkiye’de beklenen başarı sağlanamayınca, Ertekin hedef kitlesini farklı bir strateji ile genişletmeye karar verdi.
No Strangers, 3 ila 15 oyuncunun bir araya gelerek korku dolu bir ortamda takım çalışması yapmalarını gerektiren çevrimiçi bir oyun. Oyuncular, terk edilmiş bir kasabada gizemli ve doğaüstü olayları araştırırken beklenmedik bir tehdit ile karşı karşıya kalıyor.
Oyun boyunca, bir oyuncu lanetlenerek diğerlerini avlamaya başlıyor. Geriye kalan oyuncular ise hayatta kalmak için stratejik hamlelerle kendilerini korumak zorunda. Takımların ritüeli tamamlamaya çalışması ve laneti alt etmek için verdiği mücadele, oyunu daha heyecan verici hale getiriyor. Oyuncular bu süreçte hem takım çalışmasının hem de bireysel yeteneklerinin sınırlarını zorluyor.
Çin, korku oyunlarına duyduğu ilgi ile bilinen bir ülke. Bu tür oyunlar, gençler arasında adeta bir trend haline gelmiş durumda. No Strangers, korku oyunlarının tüm öğelerini bünyesinde barındırarak, bu ilginin odağına yerleşti. Çin pazarında oyunların başarısında sosyal medya ve çevrimiçi oyun platformlarındaki etkili tanıtım kampanyaları da önemli bir rol oynuyor.
No Strangers gibi Türk yapımı oyunların Çin ve Asya pazarında ilgi görmesi, Türk oyun geliştiricileri için büyük bir fırsat anlamına geliyor. Bu pazarlar, farklı oyun türlerine olan ilgileriyle dikkat çekiyor ve Türk yapımlarının da bu pazarda kendilerine yer edinme ihtimali oldukça yüksek.
Türk oyun geliştiricileri, son yıllarda dünya çapında büyük bir ilgi görüyor. No Strangers gibi oyunların uluslararası başarıya ulaşması, Türkiye’nin oyun sektöründeki potansiyelini bir kez daha gözler önüne seriyor. Çin gibi devasa bir pazarda elde edilen bu başarı, Türkiye’nin oyun ihracatını artırması ve daha fazla yerli yapımın uluslararası arenada tanınması adına önemli bir adım olarak değerlendirilebilir.
Türkiye’de ilgi görmemesine rağmen, Çin’de rekor kıran No Strangers, Türk oyun sektörünün ve geliştiricilerinin uluslararası başarı potansiyelini ortaya koyuyor. Çin pazarında ilgi gören bu oyun, Türk yapımı oyunların küresel pazarlara açılmasında bir öncü rol oynayabilir.
Oyun hakkında daha fazla bilgi edinmek ve No Strangers'ı deneyimlemek için oyunun Steam sayfasını ziyaret edebilirsiniz. Çin’de büyük bir başarı yakalamış olan bu korku oyunu, korku ve strateji severler için heyecan verici bir deneyim sunuyor.